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Rainbow Six Siege: Details zu Patch 4.1 - Balance-Anpassungen und Fehlerbehebungen

"Rainbow Six Siege" wird am morgigen 25. August mit dem neuen Patch 4.1 ausgestattet, welcher diverse Anpassungen und Fehlerbehebungen mit sich bringt. Der Changelog enthüllt einige Details.

Rainbow Six Siege: Details zu Patch 4.1 – Balance-Anpassungen und Fehlerbehebungen
Ubisoft wird den Taktik-Shooter „Rainbow Six Siege“ morgen auf allen Plattformen mit dem neuen Patch 4.1 ausstatten, zu dem jetzt umfassende Details enthüllt wurden.  Mit dem Patch werden unter anderem einige der Vorteile für Pulse wieder abgeschwächt, die mit dem vorherigen Patch eingeführt wurden. Zum Pulse-Gadget heißt es, dass es nun länger dauert, es wieder wegzustecken. Außerdem wurde die Erkennungsreichweite von 13 Meter auf 9 Meter reduziert.  Auch wird das Balancing für die Halbautomatischen Shotguns angepasst, was unter anderem bedeutet, dass sie auf größere Entfernungen ungenauer sind und weniger Schaden anrichten.“Es ist unsere Absicht, dass die Halbautomatischen Shotguns unglaublichen Schaden auf kurze Distanz anrichten, aber ihre Auswirkungen auf mittlere und große Distanz abzuschwächen“, wird von offizieller Seite erklärt. Weiterhin gibt es ein Update für das Interface, sodass tote Spieler schneller zu erkennen sind. In der offiziellen Community wurden die Details auch mit entsprechenden Grafiken genauer beschrieben.

Hier die weiteren Änderungen von Patch 4.1 für „Rainbow Six Siege“ in der englischsprachigen Übersicht:

Gameplay fixes

  • Shield Operators movement speed is slower than intended. [They are now back to Season 2 speeds]
  • When the middle beam of a trap door is destroyed, it can no longer be reinforced.
  • When a player falls while rappelling and then climbs a ladder, they will float in the air.
  • Some users found an exploit that would allow them to see through walls.
  • Some Pistols have double the intended amount of recoil when fired while ADS and then switching to hip fire.
  • If two Defenders are outside and one of them goes back inside, the “You are detected” message will disappear.
  • The angled grip is not providing the proper benefit.
  • A destructible wall can become invulnerable if the Attacker is killed while detonating a second Breaching Charge.
  • Players are able to shoot through barricades without causing damage to the barricade.
  • Enemy names can be seen through barricades.
  • A model error occurs behind players that equip a Nitro Cell.

Player experience fixes

  • Several game crashes were occurring more frequently since Season 3.
  • Some users receive error code [0-0x00001001] during Step 3 of matchmaking.
  • BattlEye service does not automatically start upon the first launch for Steam users.
  • Missing a blending animation when vaulting over an object while ADS.
  • When holding the SMG-11 or FMG-9 next to a wall, Operator’s arms would overlap inside of their body.
  • Slow-motion replay of victims always show a glitchy entity position when an Operator enters a ragdoll state and fall to the ground.
  • Players killed while in a DBNO state will sometimes have their bodies flipped 180°.
  • Some weapon skins are not properly applied to the Para-308.
  • Capitao’s Iron Mask headgear is not unlocking after purchasing.
  • Several charms either appear offset, or do not appear on weapons or shields when viewed from 3rd person.
  • Delay in the receipt of weapon charms after completing some challenges.
  • Coffee cup charm has no collision with several weapons.
  • Assassin’s Creed charm is offset.
  • Attacker/Defender Chibi charm bundle is missing from the shop

UI fixes

  • The MVP screen is zoomed in if the player that lands the final kill is ADS.
  • Win/Loss and Kill/Death ratio is not displayed in the main menu.
  • Vertical grip attachment text overlaps with its icon in some languages.
  • Remaining matches for Season Rank Placement does not update in real time.
  • The text describing the game mode overlaps with the user icons in some languages.
  • In Spanish, Czech, Russian, and Latin American clients, the Switch View button overlaps Rotate.
  • Debug text can be noticed while trying to pick up Deployable Shield or Barricade a window.
  • Message displaying “Hold [Interact_button] To Drop the Defuser”.
  • A persistent arrow remains next to the Operator Icon after being revived from a DBNO state.
  • Navigation icons with D-Pad from the scoreboards are confusing.
  • HUD elements remain above an Operator’s head while they are being interrogated by Caveira.
  • When switching players while spectating, Caveira switches from Stealth to a normal stance

Menu fixes

  • Inconsistencies between the formatting of the text for certain bundles.
  • Union Jack bundle and Engraved bundle have the same name.
  • The Capacity of the SASG-12 Shotgun is listed as 8.
  • Uplay opens in full screen when attempting to redeem a locked Reward.
  • Ops Icon Charm Bundle does not fit the text area in Japanese.
  • Circle button is shown instead of Right Thumbstick on all tool tips in Japanese.
  • Secondary weapons have a slot for charms in the loadout customization menu.
  • There is no background music on the Operator selection menu, or on the main menu.
  • System notification isn’t shown when creating or accepting an invitation to a local game lobby while Multiplayer privilege is set to Blocked.
  • User remains in infinite loading upon switching profiles.
  • The R6 Credits Expired pop up is displayed after every log in.
  • Club Challenges overlay is missing on the Russian client.

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24. August 2016 um 19:38 Uhr
Hachi Roku

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24. August 2016 um 22:28 Uhr