Im Rahmen der Tokyo Game Show haben die Verantwortlichen von Capcom einen offiziellen Erscheinungstermin des September-Updates von „Street Fighter 5“ bekanntgegeben. Demnach sollen die neuen Inhalte, die unter anderem den vorerst letzten DLC-Charakter Urien umfassen, am 22. September 2016 für PlayStation 4 und PC veröffentlicht werden.
Darüber hinaus kann man sich auf die Daily Targets freuen, die die Spieler mit zusätzlicher Fight Money belohnen. So kann man zwischen 100 bis 5000 FM mit den Herausforderungen verdienen. Außerdem wird die VS. CPU-Funktion ins Spiel integriert und das Kämpferprofil überarbeitet. Letzteres wird nun auch Stat-Tracking mit sich bringen.
Im Weiteren werden die Farben 3 bis 10 für alle Standard- und Battle-Kostüme aller DLC-Charaktere für Season Pass-Besitzer freigeschaltet. Zudem sollen alle Premium-Kostüme ab sofort ebenfalls diese Farben beinhalten. Mit Fight-Money oder Echtgeld kann man auch Color-Bundles kaufen. Zu guter Letzt hat man auch Umgebungs-KOs für mehrere Stages hinzugefügt. Demnach werden nun die Stages Shadaloo Base, Hillside Plaza, Underground Arena, Forgotten Waterfall, Union Station, Kanzuki Estate, City in Chaos, Apprentice Alley und Lair of the Four Kings die Umgebungs-KOs umfassen.
Außerdem hat man verschiedene Bugs behoben. Die Änderungen sind jedoch ausschließlich in Englisch verfügbar:
Bug Fixes des September-Updates
- The issue which added an additional frame of lag to PlayStation 4 fight sticks on PlayStation 4 has been identified and patched. Now input time is unified across PlayStation 4, legacy controllers and PC.
- Juri’s V-Reversal was unintentionally able to hit downed opponents under specific circumstances. Juri’s V-Reversal was corrected so that it cannot hit downed opponents.
- Juri’s invincibility during her V-Reversal was unintentionally short. This was corrected by setting the invincibility on Juri’s V-Reversal to 14 frames after the hit box of the move disappears.
- When Ibuki was hit during a crouching fierce, she would unintentionally go into a standing state damage animation. This has been corrected so that when hit during a crouching fierce, Ibuki goes into a crouching state damage animation.
- The light version of Yoga Sunburst would fire regardless of whether the player was holding down punch or not. This has been corrected so that when the charge portion of L Yoga Sunburst is guarded, holding down LP will maintain the charge motion.
- When the tip of jumping LP hits an opponent or is guarded during Dhalsim’s V-Skill, the Critical Art gauge would increase rather than the V-Gauge. This has been corrected so when a jumping LP hits an opponent or is guarded during Dhalsim’s V-Skill, it now builds V-Gauge.
- When Dhalsim performs an airborne Yoga Teleport against an opponent on the edge of the screen and performs a jumping attack afterwards, the jumping attack would be performed in the opposite direction of the opponent. The directional determination after Dhalsim appears from an airborne Yoga Teleport has been corrected, making it more difficult for this to occur.
- Under certain circumstances, moves that only hit opponents in a standing state would unintentionally miss during certain standing states. This has been corrected. The hurtboxes on characters recovering from getting hit out of the air, allowing moves that are designed to hit standing characters to properly hit. Additionally throw attacks that normally miss on crouching characters will no longer be able to connect on characters recovering from getting hit out the air as they transition to a crouching state.
- After the attack frames of Birdie’s jumping LK ended, Birdie’s hurtbox would unintentionally remain absent in his recovery frames until he landed. This has been corrected by setting a hurtbox to Birdie’s jumping LK recovery frames, until he lands.
- Currently, the game counts a disconnect between the “Another fight is Coming Your Way” screen until you pass-through the results screen by selecting “find another match” or “exit to main menu”. The range a disconnect penalty will be assessed will be changed to be between from when “Another Fight is Coming Your Way” to after League Points (LP) and Fight Money (FM) have been calculated on the “Results” screen.
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Kommentare
BretHitmanHart
17. September 2016 um 11:01 UhrAha,
Aber pro Combo-Eingabe muss man noch nicht bezahlen, oder… 😉
KingTimon23
17. September 2016 um 12:20 UhrNa das klingt ja erstmal nach ein guten update. Hoffe geht Januar oder spätestens Februar gleich weiter mit neuen Charakteren 🙂
Trolololo
17. September 2016 um 12:25 UhrIch als “ Street Fighter Urgestein Snes Fan “ hab das ding nach einer woche zur seite gelegt ….
Unfassbar was Crapcom da abgeliefert hat ….. 😉
psxfangirl
17. September 2016 um 12:31 UhrGibts dafür auch ein Street Fighter 2 Update??????xD
PS4-Junkie72
17. September 2016 um 13:32 Uhr@psxfangirl, hat der kindergarten heute nicht geöffnet?
King Azrael
17. September 2016 um 15:30 UhrIst für mich auch flop des Jahres
kilevox
17. September 2016 um 21:42 UhrLeider alles viel zu spät
HonigDax85
17. September 2016 um 23:14 UhrIch war am Anfang ebenfalls vom SFV enttäuscht, hab mir das Game dann später für 25.- zugelegt und muss sagen es wird immer besser. Spielt sich toll, Onlinemodus macht Fun was will man mehr…