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Absolver: Patch 1.08 mit Patchnotes vorgestellt - Langzeitmotivation soll verbessert werden

Das Nahkampf-Multiplayer-Spiel "Absolver" wird in Kürze auch auf der Konsole mit dem neuen Update 1.08 ausgestattet, das jetzt mit den Patchnotes genauer vorgestellt wurde.

Absolver: Patch 1.08 mit Patchnotes vorgestellt – Langzeitmotivation soll verbessert werden

Die Verantwortlichen von Devolver Digital und Slocap haben den neuen Patch 1.08 für den Online-Melee-Action-Titel „Absolver“ mit den offiziellen Patchnotes enthüllt. Während der Patch für die PC-Version bereits veröffentlicht wurde, müssen sich die Konsolen-Spieler noch etwas länger gedulden, da laut den Entwickler noch zusätzliche Tests nötig sind. Ein Termin für den Konsolen-Patch wurde noch nicht genannt. Dennoch werden mit den Patchnotes die geplanten Änderungen verraten.

Ein Hauptziel des neuen Updates ist laut der aktuellen Meldung der Versuch, den Spielern eine stärkere Motivation zu geben, langfristig ihre Zeit und Mühen in das Absolvieren von Combat Trials zu investieren. Dazu wurden das Loot-System und das Prestige-System überarbeitet. Außerdem wurde das Inventar mit neuen Sortier-Features verbessert.

Das Update wird als ein erster Schritt beschrieben, den das Studio machen will, um die Spielsysteme in den kommenden Wochen noch weiter zu optimieren. Weiter wird verraten, dass auf lange Sicht auch geplant ist, Leaderboards und Ranglisten-Spiele in das Spiel zu integrieren. Zu Halloween werden die Spieler zunächst einige besondere Inhalte geboten bekommen. Weitere Verbesserungen und Fehlerbehebungen runden das Update ab. Die englischsprachigen Patchnotes verraten die genaueren Einzelheiten:

Absolver Update 1.08

NEW CONTENT

  • Prestige levels unlocked after level 60
  • Rift Coins replace random loot drops in Combat Trials
  • Rift Disks allow to get rarer equipments and weapons
  • Win Crystals at each Prestige level
  • Spend Crystals to reset attribute points
  • Spend Crystals to acquire Rift Disks
  • Inventory management: Sort by, Salvage and Repair.

New equipment:

  • 4 new sets
  • 3 new Absolver Cloaks
  • 9 new masks, including 6 Halloween masks dropped by Marked Ones
  • 1v1 maps are now in night mode (temporary)
  • New “Bald” haircut available at character creation!

DESIGN UPDATES

Parry :

    • Almost all attacks, including thrust attacks, now require a specific parry direction to be countered (exceptions: Hadrunken, Obvious Slash and bare-hands Rush Attack for Stagger style)

Rush :

    • Decrease rush acceleration
    • Closer rush camera
    • Rush attacks: increase stun duration
    • Rush attacks: decrease knockback

Note: These are first steps to address fleeing behaviour.
Rush attacks were intended to counter players fleeing, but until now the player hit by a rush attack had the time to rush again directly after. With a longer stun and shorter knockback for the rush attacks, and a slower acceleration for the rush, the issue should be less present.
Also the new rush camera is closer to the character, so the player has not the whole vision of their surroundings, and it feedbacks more clearly when the character is rushing.

Camera :

    • The camera position is now lower when close to walls.

Shockwave :

    • Range 230cm -> 280cm (as before 1.06)BUT knockback now depends on distance to caster (from 280 when close to the caster, to 84 when at the limit of the range)

Items :

    • Added rarity levels to all equipments
    • Updated drop rates (Rift Coins and Rift Disks)

BUG FIXES

  • [GAMEPLAY] 1v1 rematch : clear shards
  • [GAMEPLAY] Shards cannot be filled in practice anymore
  • [GAMEPLAY] Charging attacks now lose their property when parried
  • [GAMEPLAY] Silence power cannot be used without a target
  • [GAMEPLAY] Parrying a double hit attack doesn’t result in being hit by second hit anymore
  • [GAMEPLAY] Fixed issue in which character finished in the wrong ending stance when being hit while changing stance
  • [NETWORK] Fixed a bug in hit knockback resulting in some awkward teleportation
  • [NETWORK] Fixed dodge position replication
  • [SAVES] The game now detects if save is not valid and rollbacks to previous save if needed
  • [AI] Fixed a bug when AI would get stuck after a player’s successful dodge
  • [SFX] Fixed issue with boss gate <SFX sound was playing in PvP maps and during boss fights.
  • [DESIGN] Loot drops in Rift Coins and Rift Disks now give items in different color variants

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